NEWSLETTER

Naam:
Emailadres:


.......
Marktplaats voor kinderkleding met een maatschappelijke kant PDF Afdrukken E-mail
Waardering: / 2
SlechtZeer goed 
Geplaatst door Alec Boswijk   
zondag 06 april 2008

Tweedehands kinderkleding kopen en een ander helpen. Vanaf 14 april is dit mogelijk op www.mumsmarket.nl. Een soort marktplaats voor kinderkleding met een maatschappelijke kant. Bij alle aankopen via mumsmarket.nl steun je een goed doel dat zich richt op het welzijn van kinderen in de hele wereld.

Initiatiefnemer Liza Hollingsworth: ‘’Iedere ouder wil het beste voor zijn kind. De beste kleding, het beste speelgoed, de beste school en ga zo maar door. Je wenst je kind een fijne jeugd waarin het niets tekort komt. Er zijn veel kinderen op de wereld die ook een leuke jeugd verdienen, maar die niet hebben. Kinderen zijn ziek, zijn wees, leven in armoede of in oorlogsgebieden, kortom er zijn genoeg situaties waarin kinderen niet krijgen wat ze verdienen.

MumsMarket.nl is mijn manier om mensen hiervan bewust te maken en mensen te bewegen een bijdrage te leveren aan kinderwelzijn over de hele wereld. Via MumsMarket kan dat op een leuke, makkelijke en snelle manier. Shop iets moois voor je eigen kind en doe zo ook iets voor een ander! Dat geeft je een dubbel goed gevoel”.

Mumsmarket.nl bestaat uit twee zones, de hotzone en de vrije zone. In de hotzone staan alle artikelen die de afgelopen 14 dagen zijn geplaatst, zonder contactgegevens van de verkoper. Om deze te kunnen zien moet de bezoeker credits kopen op de site om hiermee de contactgegevens te kopen. Bij aankoop kiest de koper het goede doel dat zij hiermee wil steunen. De gehele opbrengst van de credits gaat naar de goede doelen. Wanneer per goed doel 250 euro is verzameld wordt dit overgemaakt naar het betreffende goede doel.

Momenteel zijn goede doelen als de Richard Krajicek Foundation, War Child, Cliniclowns, Jeugdfonds Jantje Beton, Orange Babies en de Johan Cruijf Foundation aangesloten bij mumsmarket. Met een aantal andere organisaties zijn ze nog in gesprek.

Na veertien dagen komen de hotzone artikelen in de vrije zone terecht. Hier hoeft de bezoeker niet meer voor de contactgegevens te betalen, waardoor er een vrije handel tussen verkoper en koper ontstaat.

Bron: de Betere Wereld

Laatst geupdate op ( maandag 08 december 2008 )
 
< Vorige   Volgende >

-->